Otto de Voogdi esindaja, advokaadibüroo Glimstedt partner Priit Lätt leiab, et riigikohtu tänane otsus ei soosi innovatiivsete lahenduste tekkimist Eesti ettevõtluskeskkonnas.
- Advokaadibüroo Glimstedt partner Priit Lätt Foto: Andras Kralla
Mis on bitcoin?
Esimene detsentraliseeritud krüptovaluuta, mis liigub otse inimeselt inimesele ega tee vahepeatust pangas. Bitcoinide väärtus on aastate jooksul läbinud suuri kõikumisi, 2010. aastal oli üks BTC väärt 0,06 USA dollarit. Hiilgeajad olid 2013. aastal, mil üks bitcoin oli väärt 979,45 USA dollarit. Tänaseks on krüptovaluuta väärtus langenud 416,65 USA dollarile.
„Praegu kehtiv rahapesu tõkestamise seadus on koostatud ja vastu võetud oluliselt varem, kui esimene
bitcoini tehing maailmas tehti. Eestile kui e-riigile oleks kohane luua ettevõtluskeskkond, kus uued ärivõimalused ja julged ideed saaksid realiseeruda – selleks peab ka õigussüsteem ajaga kaasas käima,“ selgitas Lätt.
Tema sõnul peaksid riigikohtu lahendile järgnema riigi poolt väga konkreetsed sammud, et tagada ärivõimalused ka uuenduslikele lahendustele. „Praegune seadus on ebaproportsionaalne ja nõuaks paindlikkust – alternatiivsete maksevahendite pakkujatele ja finantsasutustele peaksid kehtima erinevad tingimused ja kohustused. Uute lahenduste väljatöötamisel oleme avatud riigiasutustega koostööks,“ ütles Lätt, kes on ühtlasi ka Eesti Krüptoraha Liidu juhatuse liige.
Riigikohus leidis tänases lahendis, et bitcoinidega kauplemine on käsitletav majandustegevusena, mis allub rahapesuvastasele regulatsioonile ja riiklikule järelevalvele, nõustudes Tallinna halduskohtu ja Tallinna ringkonnakohtu otsustega.
21. aprillil 2014 kaebas de Voogd politsei- ja piirivalveameti rahapesu andmebüroo kohtusse, et kaitsa oma õigusi, põhjendades, et tema veebilehel ei saa bitcoinidega otse kaubelda ning tegemist ei ole vahendusportaaliga, vaid see võimaldab tal tegeleda oma hobiga – osta või müüa bitcoine kuni 500 euro ulatuses. De Voogd ise on tegevuse Eestis lõpetanud ja siit lahkunud.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.